úterý 19. dubna 2011

2. Enjoying my time in Oslo

Well, well, well - kde začít? :) Chtěla jsem si tu z toho udělat cestovní deník, ale jsem lenoška lemrovitá a vůbec se mi do toho nechtělo. Ale tak - pěkně popořádku.

Den druhý

Z norského sněhu tu už moc nezbylo, jen nějaké relikty podobné těm v Česku - tzn. hnusné špinavé hroudy pokryté balastem, takže jsem, i přes Adélino naléhání, oselský sníh neošahala. Ale - byla jsem v parku creepy soch a oddechu - Vigellandu. Milý pan Vigelland - kromě toho, že byl poznamenaný tvrdou výchovou svého otce (viz foto:) byl taky lehce zvrácený, co se týče jeho představy o životním cyklu (děti hrající si s kostmi, děti strkající svoji ruku do vlčí tlamy, incestně pedofilní sousoší a tak). Každopádně - bylo to velké a místy vtipné.

anna2rerajče.net

Pojedly jsme homemade tuňákový salát (za zády s močícím chlapečkem) a pozorovaly korzující Nory, kteří očividně neměli nic jiného na práci, než se s pobíhajícími ratolestmi přesunout do Vigellandu. 

No a trochu  jsme svými sošnými kreacemi znectili pietu místa, ale co :)

anna2rerajče.net

anna2rerajče.net

anna2rerajče.net

anna2rerajče.net


Pak jsme se za občasného dörenörekes (nebo tak nějak) vydali metrem na Holmenkollen - skokanský můstek  s nervydrásajícím sklonem. Spousta schodů, pach potu a krve z vyražených zubů ...hmm ne - jen spousta schodů :) Ale stejně - na můstek bysme se ani jedna neodvážila, leč dětskou lanovku jsme si daly!


anna2rerajče.net

(tohle sice děsivě nevypadá, ale bylo!)

anna2rerajče.net

(Adél pod náporem adrenalinu)

Dozvěděli jsme se také spoustu zajímavých věcí - doteď jsem například nevěděla, že se harakiri řadí k zimním sportům na MS :)

anna2rerajče.net



Den třetí


Zahájily jsme snídaní se ztraceným vejcem - ztratila se všechna, nekterá lépe, jiná hůře a pak s plnými žaloudky jsme i s Bárou vyrazily na okružní plavbu MHD - mušle byly, naháči byli, slunko bylo i bubliny se pouštěly! Závěr? - Norská příroda kolem Osla vypadá jak Babí lom s mořem a racky :)
Oslo samotné naproti tomu vyzerá lehce industriálně a rozestavěně. 
anna2rerajče.net

4 komentáře:

  1. teda, vypada to tam dost zajimave, hlavne ty sochy sou dost dobry :) koukam ze si to uzivas, tak hlavne jen tak dal a informuj i o dalsich dnech :) rodina a oresin zdravi! eva

    OdpovědětVymazat
  2. Moc na Tebe myslime a prejeme Ti dalsi krasne stravene dny v Norsku. Shodou okolnosti je momentalne na tyden v Norsku i muj drahy bratr, ale jestli je v O mi bylo utajeno ;-)treba se potkate, bylo by to rozhodne vtipne ;-) Fotky jsou supr, jsem nadsena a zavidim nadherny zazitky. Opatruj se a nenabal si Nora, chybela bys mi ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zatím jsem ho tu nepotkala, ale co není, může být :)

    OdpovědětVymazat