neděle 23. října 2011

Erasmus - jak to teda je s tou školou?

No, aby to nevypadalo, že se jen tak flákám, tak napíšu něco málo o škole.

  • Polština 2 - advanced :)) - Co k tomu říct, základní úroveň je pro čechy směšná, pokročilá už je horší, protože jsme sice zvyklí na 7 pádů, ne tak na to, že se po "k" a "t" píše "i", že zamknout znamená zavřít, a že ne všechna česká slova mají v polštině stejný význam. No aspoň v tom neplavu tak jako turek Mehmed, co má polštinu druhý semestr a docela se v tom topí. Koupila jsem si dokonce učebnici Hurra!!! po Polsku i s CDčkem se slevou celých 7 zlotých. No a jak moje polština vypadá obecně? - česky :) V pátek jsem se snažila vyptat se v obchodě na listkové těsto a nejenže jsem v průběhu zapomněla český ekvivalent, ale musela jsem odolávat přílivu nabízených dortů a pečiva ... no, zkušenost pro příště. Těsto koupím v Cafouru, tam mi aspoň nebudou snášet k nohám koláče.
  • Understanding Poland - ó bože - na tenhle předmět budu vzpomínat ještě hodně dlouho. Učí ho totiž pan Bosky/Božský/Devine:), expert na interkulturální psychologii a ten nejnudnější přednášející, co jsem zatím měla čest poznat. I když na FSS je taky spousta takových expertů. No, je to skvělá postavička, může mu být tak kolem sedmdesátky, upravený pán s bílými "na gentlemana" ostříhanými vlasy, které vypadají jako paruka a knírem. Má zvláštní libůstku nosit do hodin nejrůznější artefakty z cizích kultur, tento měsíc je to masivní, pravděpodobně slonovinový, náramek na levém zápěstí (polka Agnieszka říkala, že taky někdy chodí ve žlutém saku, a že jednou do hodiny přišel s africkým nožem - lovely:) Umí spoustu jazyků, všude byl, všechno viděl a třídu dokáže spolehlivě uspat do pěti minut. Pablo, Andrés a Adrian s Martou a Alex spí, já dělám kraviny, Male-Alex hraje hraje žížalu, Ryan si Boského představuje bez kníru a vlasů, Kathi a Melanie se snaží poslouchat i za cenu padajících víček podepřených prsty. Není to tím, že by nemluvil zajímavě, spíš nepoužívá hlasovou modulaci. Krásné bylo, když začál mluvit o Varšavě a Visle - že jeden břeh řeky je zastavěný a rozvinutější, kdežto druhý pokrytý křovím. Naše konverzace proběhla asi takhle:
"Máte na to nějakou hypotézu, proč je to zrovna takhle?"
"Ano ..."

A to bylo asi na 20 sekund všechno, co k tomu řekl :D

Roztomilý člověk - minulou hodinu jsem strávila tím, že jsem se snažila ztvárnit "shit eating duck dressed like pirate, holding the Slovinian drivinglicence" - povedlo se :) Prostě tahle hodina je jen příležitostí jak být/usínat s ostatními erasmáky, nic víc, nic míň ... a taky je to za 4 kredity :D

  • Talent management je trochu zajímavější personalistika - udělám jednu prezentaci a mám to z krku. Postavičkou, která nám zpříjemňuje chvíle v této hodině je zvláštní student Thomas - polák, který podobně jako Bosky všude byl a všechno zná - chtěl by být archeologem, psychologem, operním zpěvákem a hercem. Taky si oblíbil Ryana a nepromešká jedinou chvilku, kdy mu může něco sdělit. Zvláště se mi líbila konverzace:
T: Ryan, guess what, my sister is getting married!
R: Thats nice - congratulations.
T: There is nothing to congratulate to - I hate that guy!

Jo, prezentaci mám na Goldmana a Sachse - s Kathi a Ryanem. Má být na 45 minut. Na to, že o finančnictví nic nevím, je to docela dlouhá doba ... no uvidím :)

  • Assessment in psychology - konečně něco pořádného, spousta konkrétních příkladů - jak získat informovaný souhlas, co má obsahovat vstupní pohovor/brief screening. A to všechno s praktickým nácvikem, čtením texzů (které teda moc nečtu:) a prací ve skupinách. Like it :)
  • Introduction to the training processes - Žena, která nás má na tenhle předmět pracuje jako trainer, takže je lehce plastiková, nabitá pozitivní energií a hesly a trochu mě děsí. Ať tak či tak, její hodina mě baví, nenudím se na ní a i když trainer či lifecoach asi nebude profese pro mě, je užitečné si zmapovat území. A teď už vím, že nesmím být fox, ale hedgehog, že Jim Collins je bůh, a že když chci uvařit žábu, musím jí přidávat teplotu postupně :) (boiling frog syndrome)
  • dobrovolně chodím na (i ranní!) přednášky z cyklu Current issues in psychology a je to paráda - už mám za sebou pana Cialdiniho a přednášku o gamblerech, další čekají :)
A moc moc se těším na psychoterapii dětí.

Jinak mě znervózňují kolečka a trojůhelníčky, případně nic na záchodech. Nedostatek orientace v budově školy, takže pravidelně chodím pozdě, capuccino v prášku a drahá menza. Naopak mě těší levné kanapki (tohle není hrubka, to je polská gramatika), interaktivita, vstřícnost učitelů a prostě celý studentský život.

A ano, myslím, že po půl roce v Polsku bude moje čeština pěkně na pytel :)



1 komentář: