úterý 20. září 2011

Erasmus - Párty a tak dále

Včerejšek byl výživný - kromě toho, že jsem poprvé sama vylezla z bytu (hrdinně si nakoupit), mě opustila schíza a to zejména z toho důvodu, že mě Sára s Dagne (její spolubyda) vytáhly do města. Proč? - důvodů bylo hodně - musela jsem si zařídit šalin-metro-bus kartu (mám zelenou s fotkou, heč), najíst se, koupit kábl na net a následndě se v 7 hodin srazit s Erasmáky na první seznamovací party.

Jídlo

Holky mě vzaly do mléčného baru, kde je jídlo levnější, než ve studentské menze. Byl to klasický bufet "na seďáka" s tradičním polským jídlem za rozumné ceny (polévka od 2 zl = cca 12 Kč). Vzhledem k tomu, že jsem měla předtím už výtečné těstoviny se sojou v pomidorách (proč se to u nás neprodává? - je to ňam), spokojila jsem se jen s Barszczem z jajkiem za lidových 2,14 zl. Polkám kdovíproč přišlo velice vtipné slovo "vajíčko" - jejich jajko má co říkat ... :) Pak jsem ještě holky ukecala na kávu (kvůli trávení samo:) - no kafe už tak lidové není - malé espresso s mlékem 6,50 = kolem 40 Kč.

Tady se mi dostalo varování ohledně pití vody z kohoutku - prý se to nedoporučuje. Hlavně v centru je prý voda dost špatná, no ale co, kdyžtak se z toho po... - co se dá dělat - balenou za drahý zlotý kupovat nebudu.

Shopping center 

Uff - moc lidí, moc velké. Arcadia je prý největší obchodní centrum ve střední Evropě a docela bych tomu i věřila - má několik pater a každé je asi tak velké jako brněnská Olympia. Obchody klasika - hadry, elektro, obchody s pičačinkama atp. Ceny vesměs stejné jako u nás, možná trošinku dražší Co mě zaujalo, byla skleněná střecha, takže očekávejte foto :)

Jo, v Burger Kingu mají menu, které se jmenuje Kurnik :D - nejlepší na tom je, že v polštině to znamená to stejné, co v češtině - poláci prostě mají smysl pro humor :)

Erasmus people = party people

Milí tutoři z ESN pro nás připravili uvítací párty. Vzhledem k tomu, že nás je "jen" 30 (jen je v úvozovkách páč i tak si pamatuju tak šest jmen a z toho je třetina českých:), rozhodli se udělat aktivity víceméně tradičně, ale v tomhle počtu to moc nešlo, takže třeba první seznamování - opakovat jména s přízviskem (aktivní Anna atp) - se postupně rozpadla. Hlavně proto, že ze začátku vedle sebe seděly samé Maši, Kaši, Goši a Aši :D Pak jsme hráli nějaké rozplétačky a spétačky, bonbonové tancovačky apod. Takový počet neznámých lidí byl pro můj kuřecí mozeček docela nářez.

Polské pivo stojí okolo 6zl = cca 36 korun a to, co jsem měla já chutnalo, dle slov Jiřího/George/Jerryho/Cherryho Motýla jako panák hozený do malé desítky dolitý vodou. V Polsku je populární pít pivo se šťávou (něco jako jahodové pivo v Růži), takže mají všude sklenice s velkými brčky, kterými pak tento naslazený obsah sají. Když jsem to viděla poprvé, byla jsem zděšena, protože kouzla se slámkou dělám s normálním pivem asi tak po čtyřech pivech, ale když jsem se dozvěděla, že to je pivní koktejl, mé zděšení trochu opadlo.

No a koho si z párty pamatuju? Samozřejmě Čechy - Jirku a Petru, pak Brita Ryana, který má sice cute accent, ale tento docela znemožňuje domluvu, němku Katy, která chce na Erasmu začít vymýšlet diplomku, španělku Alexandru s rumunskými kořeny, polku Julii, která si o češích myslí jen samé dobré věci, poláky Michala a Martina, se kterým jsem šla na rozjezd (rozjezdy fungují ve V. dosti pofidérně a každá zastávka v nich funguje jako zastávka na znamení), španělky Mariu a Nadju, polku Kasiu a to bude asi tak všechno - doufám, že si dnes spojím tváře se jmény a jména s tvářemi:)

Jo a začínám rozumět polštině :)


9 komentářů:

  1. Aničko - ty hade! Snědlas zakázaný bagetky a ještě od prvního dne trajdáš po nocích. Evidentně Ti chybí láskyplný dohled. Můžu příští týden přijet :-) ? M.

    OdpovědětVymazat
  2. Několik polských slečen se jménem Kasia jsem taky poznala, prý je to nejoblíbenější dívčí jméno! Zjisti to! :) Jo a věděla jsem, že to s tou polštinou zvládneš :) Za chvíli se vyprdneš na angličtinu ;-) A taky mi už konečně považ něco o městě - jestli je cool :)

    OdpovědětVymazat
  3. Matinka - jen přes moji mrtvolu - dojedeš až mi bude zima :)

    Adél, ok, příští příspěvek bude jen pro tebe :)

    OdpovědětVymazat
  4. Adél - mám takový pocit, že je Kasia zdrobnělina pro Kateřinu - nemají háčky :)

    OdpovědětVymazat
  5. I když - možná ne, mají i Asiu ...

    OdpovědětVymazat
  6. teeeda, koukam ze uz ted mas spoustu novych zazitku a znamych, co teprve az se tam trochu rozkoukas! zni to dost slibne :) nakonec se ti fakt nebude chtit zpatky. ale zadny takovy, ze bys tam zustala, mne se po tobe celkem styska uz tedka :) jo ale davej si trochu pozor na pravopis, ty tvoje "Mašy, Kašy, Gošy a Ašy" se nectou moc dobre :D - eva

    OdpovědětVymazat
  7. vidíš, to mě ani nenapadlo, je to prasárna, ale angličtina dělá svoje.

    OdpovědětVymazat
  8. já ten tvůj blog začínám čím dal tím víc milovat..hlavně když teď odkrývaš krásy Polska..jedna radost pro mně :)

    a ty zkratky, tak pro začátek: Asia je od Joanna, Kasia teda od Katarzyna, Gosia od Małgorzata atd...:-)

    už se těším na další příspěvek :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj ťutínku,
    píšeš dobře, jediné mínus je, že zase nebudu mít žádné poštovní známky.
    Tu vodu nepodceňuj, buď si čepuj doma nebo si kupuj balenou. Na vodu (tedy neohnivou) ti klidně zvýším apanáž.
    tatík

    OdpovědětVymazat